måndag 29 november 2010

våga...

HUR I HELVETE KAN DENNA DAGEN FÅ MIG ATT MÅ SÅ DÅLIGT?
Våga vara självständig,
våga vara mig själv,
våga säga ifrån
inte ta skit
inte göra vad andra säger att jag ska.

Det funkar inte om ni inte kan låta bli att inte låta mig försöka själv innan ni går på och ska hjälpa mig.
Jag vet att jag kan själv!
Och sen när det inte funkar att säga till mig vad jag borde göra, då går ni till den andra personen och säger till den vad som borde göras!
Det får mig att känna mig tvingad!
Jag vet inte ens vad jag vill längre, jag vill inte känna mig tvingad, det är då allt går åt helvete!
Jag känner att det jag kände innan flyter ur mig och blir förtvivlan, förvirring. Jag har inte en aning om vad jag känner eller hur jag kände!

Jag vet att du ville hjälpa till med det blev svårare för mig då, jag vet att du gjorde det för att vara snäll, men nu ?
Nu vet jag ju inte ens själv vad jag vill, jag blir hjärntvättad av vad ni säger att jag tycker och tänker!
Jag vill försöka själv!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar